Motoreduktory

Motoreduktory, a więc silniki asynchroniczne zespolone z przekładnią redukcyjną ( reduktorem ) stanowią istotny element wielu aplikacji napędowych. W naszej ofercie motoreduktorów skupiamy się na klasycznych rozwiązaniach napędowych dla urządzeń transportowych, ze szczególnym naciskiem na napędy energooszczędne ( silniki IE2 / IE3 ). Wysoka jakość przekładni, silników oraz szeroki wachlarz rozwiązań konstrukcyjnych pozwalają nam oferować również motoreduktory w aplikacjach wymagających precyzyjnego pozycjonowania ( takich jak stoły obrotowe, indeksery ). Posiadamy duże doświadczenie w doborze motoreduktorów spełniających restrykcyjne wymagania i normy dla przemysłu  chemicznego, farmaceutycznego i spożywczego a także na w strefach zagrożonych wybuchem ( ATEX ).

Ze względu na konstrukcję i zastosowany typ przekładni, oferowane przez nas motoreduktory dzielą się na:
  • walcowe
  • płaskie ( walcowe )
  • ślimakowe
  • stożkowo walcowe ( kątowe 90st. )

Motoreduktory i przekładnie walcowe

Przekładnie i motoreduktory walcowe znajdują zastosowanie w aplikacjach o pracy ciągłej pod dużym obciążeniem. Obudowa wykonana jest z wysokiej jakości żeliwa. Wzmocnione ściany korpusu oraz wewnętrzne żebrowanie zapewniają dużą sztywność skrętną oraz obniżają poziom hałasu podczas pracy przekładni. Przeniesienie napędu jest realizowane poprzez utwardzane zęby skośne wykonane z wysokiej jakości stali. Precyzyjna obróbka maszynowa zębów zapewnia cichobieżną pracę przekładni.

Cechy motoreduktorów i przekładni walcowych:

  • dostępne przełożenia i: 1,5 – 356
  • Moment obrotowy na wyjściu Mn = 50 Nm – 1600 Nm
  • optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
  • zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
  • długi okres eksploatacji
  • sztywna obudowa żeliwna
  • wysoka sztywność skrętna i cichobieżność
  • obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
  • utwardzane koła zębate wykonane z wysokiej jakości stali, obrabiane maszynowo zęby
  • mały luz międzyzębny

Opcje:

  • wszelkie pozycje montażowe dostępne
  • mocowanie na łapach, kołnierzowe również dla mieszadeł
  • adaptery IEC dla silników asynchronicznych i serwo
  • wersja NEMA
  • wał na wejściu przekładni
  • specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG

Motoreduktory i przekładnie płaskie

Stanowią podgrupę motoreduktorów walcowych. Odróżnia je wykonanie konstrukcyjne w którym wał wyjściowy jest przesunięty znacznie od osi wejścia reduktora. Pozwala to na zastosowanie wału drążonego na wyjściu reduktora.

Cechy motoreduktorów i przekładni płaskich:

  • dostępne przełożenia i: 5,5 – 101
  • Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 800 Nm
  • optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
  • zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
  • długi okres eksploatacji
  • sztywna obudowa żeliwna
  • wysoka sztywność skrętna i cichobieżność
  • obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
  • utwardzane koła zębate wykonane z wysokiej jakości stali, obrabiane maszynowo zęby
  • przenoszą duże siły osiowe i promieniowe działające na wał wyjsciowy

Opcje:

  • mocowanie na łapach, kołnierzowe
  • wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
  • wał wyjściowy dwustronny
  • ramię reakcyjne
  • adaptery IEC dla silników asynchronicznych i serwo
  • wersja NEMA
  • wał na wejściu przekładni
  • specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG

Motoreduktory i przekładnie ślimakowe

Oferujemy wysokiej jakości przekładnie ślimakowe i walcowo-ślimakowe w uniwersalnych znormalizowanych korpusach. Korpusy wykonane są z odlewy aluminiowego, co zapewnia niską masę całego motoreduktora. Pomimo to jest to konstrukcja solidna. Najnowsze konstrukcje zapewniają także pełną bezobsługowość.

Cechy motoreduktorów i przekładni ślimakowych:

  • dostępne przełożenia i: 3,5 – 785
  • Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 440 Nm
  • optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
  • zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
  • utwardzone wał ślimaka i ślimacznica
  • obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
  • zwarta obudowa
  • wysoka sprawność dzięki zastosowaniu olejów syntetycznych – smarowanie dożywotnie

Opcje:

  • mocowanie na łapach, kołnierzowe oraz bezpośrednio do korpusu
  • wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
  • ogranicznik momentu
  • ramię reakcyjne
  • silniki o niskich prędkościach znamionowych
  • adaptery IEC dla silników asynchronicznych
  • wersja NEMA
  • wał na wejściu przekładni
  • specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG

Motoreduktory i przekładnie stożkowo-walcowe

Przekładnie stożkowo-walcowe dzięki swojej wysokiej sprawności i precyzji wykonania z powodzeniem mogą być stosowane w aplikacjach serwo. Mały luz międzyzębny oraz bardzo wysoka sprawność umożliwia zastosowanie reduktorów stożkowo-walcowych w najbardziej wymagających aplikacjach, takich jak stoły obrotowe – indeksery, napędy zębatkowe dla obrabiarek CNC, dozowniki czy prasy serwomechaniczne. Gotowość do pracy ciągłej w ciężkich warunkach oraz pracy przerywanej w dynamicznych układach pozycjonowania czyni motoreduktory (serworeduktory) najbardziej uniwersalnym kompleksowym rozwiązaniem napędowym.

W aplikacjach o dużym obciążeniu oferujemy motoreduktory z silnikami asynchronicznymi wyposażonymi w enkodery. Odpowiednio dobrane falowniki (przetwornice-invertery) pozwalają uzyskać wysoką dynamikę w aplikacjach, zbliżoną do rozwiązań z silnikami typu serwo, stanowiąc atrakcyjną ekonomicznie alternatywę.  Reduktory stożkowe możemy zaoferować w wykonaniu z silnikem serwo jak i z silnikiem asynchronicznym. Możliwe jest też dopasowanie przekładni do istniejącego silnika za pomocą adaptera IEC.

Cechy motoreduktorów i przekładni ślimakowych:

  • dostępne przełożenia i: 3,5 – 785
  • Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 440 Nm
  • optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
  • zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
  • utwardzone wał ślimaka i ślimacznica
  • obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
  • zwarta obudowa
  • wysoka sprawność dzięki zastosowaniu olejów syntetycznych – smarowanie dożywotnie

Opcje:

  • mocowanie na łapach, kołnierzowe oraz bezpośrednio do korpusu
  • wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
  • ogranicznik momentu
  • ramię reakcyjne
  • silniki o niskich prędkościach znamionowych
  • adaptery IEC dla silników asynchronicznych
  • wersja NEMA
  • wał na wejściu przekładni
  • specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG