Ze względu na konstrukcję i zastosowany typ przekładni, oferowane przez nas motoreduktory dzielą się na:
- walcowe
- płaskie ( walcowe )
- ślimakowe
- stożkowo walcowe ( kątowe 90st. )
Motoreduktory i przekładnie walcowe
Przekładnie i motoreduktory walcowe znajdują zastosowanie w aplikacjach o pracy ciągłej pod dużym obciążeniem. Obudowa wykonana jest z wysokiej jakości żeliwa. Wzmocnione ściany korpusu oraz wewnętrzne żebrowanie zapewniają dużą sztywność skrętną oraz obniżają poziom hałasu podczas pracy przekładni. Przeniesienie napędu jest realizowane poprzez utwardzane zęby skośne wykonane z wysokiej jakości stali. Precyzyjna obróbka maszynowa zębów zapewnia cichobieżną pracę przekładni.
Cechy motoreduktorów i przekładni walcowych:
- dostępne przełożenia i: 1,5 – 356
- Moment obrotowy na wyjściu Mn = 50 Nm – 1600 Nm
- optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
- zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
- długi okres eksploatacji
- sztywna obudowa żeliwna
- wysoka sztywność skrętna i cichobieżność
- obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
- utwardzane koła zębate wykonane z wysokiej jakości stali, obrabiane maszynowo zęby
- mały luz międzyzębny
Opcje:
- wszelkie pozycje montażowe dostępne
- mocowanie na łapach, kołnierzowe również dla mieszadeł
- adaptery IEC dla silników asynchronicznych i serwo
- wersja NEMA
- wał na wejściu przekładni
- specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG
Motoreduktory i przekładnie płaskie
Stanowią podgrupę motoreduktorów walcowych. Odróżnia je wykonanie konstrukcyjne w którym wał wyjściowy jest przesunięty znacznie od osi wejścia reduktora. Pozwala to na zastosowanie wału drążonego na wyjściu reduktora.
Cechy motoreduktorów i przekładni płaskich:
- dostępne przełożenia i: 5,5 – 101
- Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 800 Nm
- optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
- zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
- długi okres eksploatacji
- sztywna obudowa żeliwna
- wysoka sztywność skrętna i cichobieżność
- obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
- utwardzane koła zębate wykonane z wysokiej jakości stali, obrabiane maszynowo zęby
- przenoszą duże siły osiowe i promieniowe działające na wał wyjsciowy
Opcje:
- mocowanie na łapach, kołnierzowe
- wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
- wał wyjściowy dwustronny
- ramię reakcyjne
- adaptery IEC dla silników asynchronicznych i serwo
- wersja NEMA
- wał na wejściu przekładni
- specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG
Motoreduktory i przekładnie ślimakowe
Oferujemy wysokiej jakości przekładnie ślimakowe i walcowo-ślimakowe w uniwersalnych znormalizowanych korpusach. Korpusy wykonane są z odlewy aluminiowego, co zapewnia niską masę całego motoreduktora. Pomimo to jest to konstrukcja solidna. Najnowsze konstrukcje zapewniają także pełną bezobsługowość.
Cechy motoreduktorów i przekładni ślimakowych:
- dostępne przełożenia i: 3,5 – 785
- Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 440 Nm
- optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
- zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
- utwardzone wał ślimaka i ślimacznica
- obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
- zwarta obudowa
- wysoka sprawność dzięki zastosowaniu olejów syntetycznych – smarowanie dożywotnie
Opcje:
- mocowanie na łapach, kołnierzowe oraz bezpośrednio do korpusu
- wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
- ogranicznik momentu
- ramię reakcyjne
- silniki o niskich prędkościach znamionowych
- adaptery IEC dla silników asynchronicznych
- wersja NEMA
- wał na wejściu przekładni
- specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG
Motoreduktory i przekładnie stożkowo-walcowe
Przekładnie stożkowo-walcowe dzięki swojej wysokiej sprawności i precyzji wykonania z powodzeniem mogą być stosowane w aplikacjach serwo. Mały luz międzyzębny oraz bardzo wysoka sprawność umożliwia zastosowanie reduktorów stożkowo-walcowych w najbardziej wymagających aplikacjach, takich jak stoły obrotowe – indeksery, napędy zębatkowe dla obrabiarek CNC, dozowniki czy prasy serwomechaniczne. Gotowość do pracy ciągłej w ciężkich warunkach oraz pracy przerywanej w dynamicznych układach pozycjonowania czyni motoreduktory (serworeduktory) najbardziej uniwersalnym kompleksowym rozwiązaniem napędowym.
W aplikacjach o dużym obciążeniu oferujemy motoreduktory z silnikami asynchronicznymi wyposażonymi w enkodery. Odpowiednio dobrane falowniki (przetwornice-invertery) pozwalają uzyskać wysoką dynamikę w aplikacjach, zbliżoną do rozwiązań z silnikami typu serwo, stanowiąc atrakcyjną ekonomicznie alternatywę. Reduktory stożkowe możemy zaoferować w wykonaniu z silnikem serwo jak i z silnikiem asynchronicznym. Możliwe jest też dopasowanie przekładni do istniejącego silnika za pomocą adaptera IEC.
Cechy motoreduktorów i przekładni ślimakowych:
- dostępne przełożenia i: 3,5 – 785
- Moment obrotowy na wyjściu do Mn = 440 Nm
- optymalny stosunek rozmiaru do możliwości
- zaprojektowane do pracy ciągłej w ciężkich warunkach
- utwardzone wał ślimaka i ślimacznica
- obły kształt obudowy zapobiega gromadzeniu kurzu ( przewaga w aplikacjach dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego)
- zwarta obudowa
- wysoka sprawność dzięki zastosowaniu olejów syntetycznych – smarowanie dożywotnie
Opcje:
- mocowanie na łapach, kołnierzowe oraz bezpośrednio do korpusu
- wał wyjściowy pełny, wał drążony z wpustem lub wał drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
- ogranicznik momentu
- ramię reakcyjne
- silniki o niskich prędkościach znamionowych
- adaptery IEC dla silników asynchronicznych
- wersja NEMA
- wał na wejściu przekładni
- specyfikacja ATEX wg dyrektywy 94/9/EG